منوی سایت
پارکور، فری رانینگ، شهر نوردی، دو آزاد پارکور، فری رانینگ، شهر نوردی، دو آزاد

ایران پارکور

این صفحات، بخشی از انجمن ایران پارکور هستند و تمام مطالبشون از صفحات انجمن انتخاب شده.
علت اینکه ما اینجا رو ایجاد کردیم، ابهام زدایی از بعضی مسائل و خلاصه کردن توضیحات و سوال و جوابهاست.
اینجا شما میتونید چکیده و نتیجه ی بحثها و سوال و جوابهای کاربرها رو مشاهده کنید و ازشون استفاده کنید.


برای استفاده از تمامی امکانات انجمن و شرکت در گفتوگوها، وارد شوید یا ثبت نام کنید.

لطفا قبل از ثبت نام، قوانین انجمن را مطالعه کنید.


بدنسازی پارکور

اهمیت بدنسازی در پارکور.
نوع بدنسازی در پارکور.
چطور باید برای پارکور بدن خودمونو آماده کنیم؟
کدوم بدنسازی مناسب پارکور هست و کدوم نیست؟


اهمیت بدنسازی در پارکور

پارکور هم مثل همه ی ورزشهای دیگه، نیازمند بدنسازیه. بدنسازی باعث میشه میزان آسیبها به حداقل برسه و راندمان کار و تمرین بالا بره.
اگه به تراسور (پارکور کار)های مطرح دنیا نگاه کنید، میبینید که بدنهای ورزیده ای دارن و به شدت به بدنسازی اهمیت میدن.
حالا سوالی که پیش میاد اینه که اونها چه بدنسازیهایی رو انجام میدن؟ از کدوم روش برای تقویت بدنشون استفاده میکنن؟


بدنسازی پلیمتریک

بدنسازی پلیمتریک، بهترین نوع بدنسازی برای پارکوره.
بدنسازی پلیمتریک تشکیل شده از حرکات قدرتی، که به صورت انفجاری فقط توسط وزن بدن انجام میشن.

ویژگیهای بدنسازی پلیمتریک

ویژگی بارز بدنسازی پلیمتریک، افزایش سرعت و قدرت، همزمان با افزایش حجم ماهیچه هاست. چیزی که توی بدنسازیهای دیگه دیده نمیشه.
در بدنسازی پلیمتریک، انعطاف پذیری بدن کم نمیشه و تمام حجم بدن، انرژی خالصه. عضلات قدرت بسیار زیادی به دست میارن و سرعت عکس العملهای ورزشکار(چیزی که توی پارکور خیلی بهش نیاز داریم) بالا میره.


پلیمتریک به زبان ساده

به زبان ساده، بدنسازی پلیمتریک دقیقا همون «شنا»، «دراز نشست»، «بارفیکس» و تمرینات مشابه اینهاست.
یعنی تمریناتی که با وزن بدن و بدون افزایش وزن (بدون استفاده از وزنه) و با انقباض و انبساط متناوب ماهیچه ها انجام میشه.
به عنوان مثال، بدنسازی با وزنه، جزء بدنسازی های پلیمتریک به حساب نمیاد و تمریناتی مثل بالانس هم به خاطر اینکه عضلات به صورت متناوب نوسان پیدا نمیکنن، پلیمتریک نیست.


پرورش اندام (بادی بیلدینگ) و پارکور

آیا بادی بیلدینگ و پرورش اندام تضادی با پارکور دارد؟

بله صد در صد.

ورزش پارکور نیازمند عضلانی با با توانایی انقباظ و انبساط انفجاری و در کوتاه ترین زمان است.
اما پرورش اندام عضلاتی حجیم به شما میده ولی قدرت و محدوده حرکتی مفاصل شما رو کاهش میده و همچنین وزن رو بالا میبره.
چالاکی و سرعت عمل رو میگیره و رفلکس های بدن رو کند میکنه.
در کل، بدنسازی های با وزنه اصلا برای پارکور مناسب نیست و حتی مضر هم هست.
تنها وزنه ای که برای بدنسازی پارکور باید مورد استفاده قرار بدید وزن بدنتونه. به عنوان مثال تمرینهایی مثل «شنا»، «بارفیکس»، «بالانس»و «دراز و نشست» خیلی میتونه برای پیشرفت شما در پارکور مفید باشه.


باید ها و نبایدهای بدنسازی

کلا، در تمام بدنسازی ها و برای تمام رشته های ورزشی یه سری اصول هستن که باید رعایت بشه و ربطی به ورزش خاصی نداره.

  • نابرده رنج...
  • اولین اصل اینه که بدون زحمت آدم به جایی نمیرسه. تمرینهای بدنسازی که انجام میدید باید سخت و طاقت فرسا باشن. بدنسازی باید چیزی باشه که آدم بخواد از زیرش فرار کنه.
    تمرینهای بدنسازی نباید برای ما راحت باشن. (باعث آسیب دیدگی مفاصل و سوختن ماهیچه ها میشه)

  • فشار بیش از حد
  • همونطور که راحت بودن تمرینها باعث آسیب دیدگی میشه، بیش از حد فشار آوردن هم آسیبهای جدی به وجود میاره.
    تمرینات بدنسازی رو به ترتیب انجام بدید و وقتی آماده ی کاری نیستید انجامش ندید


بخشی از انجمن ایران پارکور. پارکور، فری رانینگ، شهر نوردی، دو آزاد

مطالب تازه

بیشترین بازدید

مطالب مهم

ش میده و همچنین وزن رو بالا میبره.
چالاکی و سرعت عمل رو میگیره و رفلکس های بدن رو کند میکنه.
در کل، بدنسازی های با وزنه اصلا برای پارکور مناسب نیست و حتی مضر هم هست.
تنها وزنه ای که برای بدنسازی پارکور باید مورد استفاده قرار بدید وزن بدنتونه. به عنوان مثال تمرینهایی مثل «شنا»، «بارفیکس»، «بالانس»و «دراز و نشست» خیلی میتونه برای پیشرفت شما در پارکور مفید باشه.


باید ها و نبایدهای بدنسازی

کلا، در تمام بدنسازی ها و برای تمام رشته های ورزشی یه سری اصول هستن که باید رعایت بشه و ربطی به ورزش خاصی نداره.


بخشی از انجمن ایران پارکور. پارکور، فری رانینگ، شهر نوردی، دو آزاد

مطالب تازه

بیشترین بازدید

مطالب مهم